Wednesday, July 23, 2008

ရပ္ကြက္ထဲက ဗြီဒီယို႐ံု

(ခန္႔ေအာင္)
http://www.naytthit.com မွ...


က်ေနာ္တို႕ေနတဲ့ရပ္ကြက္ထဲမွာ ဗီြဒီယို႐ံု တ႐ံုရွိတယ္။ ပိုင္ရွင္ျဖစ္သူ နာမည္က ကိုထား၀ယ္တဲ့။ လူပံုက မ်က္ခံုးထူထူ၊ မ်က္လံုး၀ုိင္း၀ုိင္းနဲ႔ ထား၀ယ္လို႕သာေျပာတာ စကားေျပာရင္ ထား၀ယ္သံမ၀ဲဘူး။ ကိုထား၀ယ္ ကအိမ္ေထာင္နဲ႔။သမီးတေယာက္သားသားတေယာက္ေတာင္ ရေနၿပီ။ လူကေတာ့ေပါ့ေပါ့ ပါးပါးပဲ။ ကိုထား ၀ယ္က ရပ္ကြက္ထဲမွာ ၀င္ေငြရမယ့္အလုပ္ဆို အကုန္လုပ္တယ္။ အိမ္ဆိုင္ဖြင့္တယ္။ စက္ဘီးျပင္တယ္။ ၀ါး ခုတ္ေရာင္းတယ္။ သံုးလံုးေရာင္းတယ္။ စာကေလးထီေရာင္းတယ္။ ရပ္ေရးရြာေရးဆိုလဲ ပါလိုက္ေသးတယ္။ အလွဴေတြဘာေတြမွာ ဒိုးပတ္၀ုိင္းေတြ႕ရင္ ၀င္ကလိုက္ေသး။ သူ႕မိန္းမ ကေတာ့ နားနဲနဲေလးတယ္။ သူ႕ေယာက္က်ားမ်က္ႏွာက အဆိုေတာ္ R-ဇာနည္နဲ႔ တူတယ္ ဆိုၿပီး သူနဲ႔ ခင္တဲ့လူေတြကို ႂကြားတတ္ေသး တယ္။
ကိုထား၀ယ္ကေတာ့ စာမတတ္ ရွာပါဘူး။ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံက ထံုစံအတိုင္း တခါတခါ စကားမ်ား ရန္ျဖစ္တတ္ေသးတယ္။ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းက မယ္မယ္ရရရယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ သံုးလံုထီ ထိုးတုန္းက ေတာ့ ဘာမွမျဖစ္ဘူး။ ခ်ဲထြက္တဲ့ေန႔ ဆို အသံၾကားရၿပီ။ မေပါက္လို႔ကေတာ့ သူထိုးတာမ်ားတယ္၊ ငါထုိးတာ မ်ားတယ္နဲ႔ ခ်ကုန္ၾကေရာ။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ရင္ ရပ္ကြက္ထဲက ကေလးေတြက သိပ္ေပ်ာ္ၾကတာ။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္က ရန္ျဖစ္ၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆုိင္မွာတင္ထားတဲ့ မုန္႔ေတြကို သူတမ်ဳိးငါတမ်ဳိးယူၿပီး တေယာက္န႔ဲ တေယာက္ အၿပိဳင္ပစ္ေပါက္ၾကတာ။ ကေလးေတြက လိုက္ေကာက္ၿပီး စားၾကတာေပါ့။ ကေလးေတြက ထား၀ယ္တို႔လင္မယား ဆူညံဆူ ညံဆို အဲဒီအိမ္နား ၀ိုင္းေနေတာ့တာပဲ။

ဗြီဒီယို႐ံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ကိုထား၀ယ္မွာအခက္အခဲတခုရွိတယ္။ ႐ံုေရွ႕ကေၾကာ္ျငာသင္ပုန္းမွာ ဇာတ္ကား အမည္၊ သရုပ္ေဆာင္အမည္နဲ႔ ဒီဇာတ္ကားက ဘယ္လိုဇာတ္ကားမ်ဳိး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘယ္လိုဘယ္ပံုေကာင္း ေၾကာင္းေတြေရးၿပီး ဗြီဒီယိုပရိတ္သတ္ကို ဆြဲေဆာင္ရတယ္ေလ။ ေရးပံုသားပံုက လိုေသးတယ္။ ႐ံုအျပိဳင္ အဆိုင္ေတြကလည္းရွိေတာ့ ကိုယ့္႐ံုကသူမ်ား႐ံုထက္ သာေနမွ ေတာ္႐ံုက်မွာ။ ဥပမာ အက္ရွင္ကားဆိုရင္ အက္ရွင္ေလာက္ေရးလို႕မၿပီးဘူး။ အထူးအက္ရွင္၊ အထူးၾကမ္း၊ စ - ဆံုးၾကမ္း အဲဒီလို ေၾကာ္ျငာမွ ပရိတ္သတ္ကလဲ သူ႕ထက္သူ ၾကမ္းတဲ့႐ံုကိုမွ အားေပတာ ေလ။ ကိုထား၀ယ္ရဲ႕အခက္အခဲက အဲဒါပဲ။ ႐ံုမွာျပဘို႔အေခြငွားမယ္ဆိုလဲ ကာဘာပါ ပါမွ သူ႔အတြက္က အဆင္ေျပတာ။ ဒါမွာၾကည့္ေရးလို႕ရမွကိုး။ ၾကံဳလို႕ကူညီၿပီး ေပးမဲ့သူရွိရင္ေတာ့ အဲဒီေန႔က သူ႔အတြက္အားလံုးေကာင္းတဲ့ ေန႔ေပါ့၊ ကူညီတဲ့လူနဲ႔ မၾကံဳ တဲ့ေန႔ဆိုရင္ေတာ့ ကိုရီးယားစစ္ကားကိုလဲ ဂ်ပန္စစ္ကား ေရးလိုေရးေပါ့၊ ဒါက ျပႆနာမရွိေသးဘူး၊ ကိုရီးယား နဲ႔ ဂ်ပန္ စာလံုးေတြက ဗူးသီးေၾကာ္ခ်င္းတူတယ္ေလ။ စကားသံ ဗလံုးဗေထြးကလည္း သိပ္မကြာ ေတာ့ ျပႆနာ မရွိႏုိင္ေသးဘူး။ အဓိက က သူေျပာထားတဲ့အတုိင္းၾကမ္း ဖို႔ပဲလိုတယ္။

ဇာတ္ကားေခါင္းစဥ္ေတြကို ၾကည့္ေရးတာမ်ားလာေတာ့ တျဖည္းျဖည္း အက်င့္ရလာတဲ့ပံုပဲ။ ေနာက္ပိုင္း သူ႕ ႐ံုမွာျပမဲ့ကားေၾကာ္ျငာေတြကို သူ႔ဟာသူ အေရးမ်ားလာတယ္။ စာလံုးေပါင္း ႏွစ္လံုးဆင့္ေတြ ဘာေတြဆိုရင္ ေတာ့ အခက္အခဲေတာ့ နည္းနည္းရွိေသးတယ္။ တခါေတာ့ သူ႕ရဲ႕ ဗြီဒီယို႐ံု ျပည့္သြားတဲ့ထိျဖစ္ေအာင္ကို သူ႕လက္စြမ္းျပလုိက္တယ္။ ရပ္ကြက္ထဲက ဗြီဒီယို အမွန္အကန္အားေပးတဲ့ ကာလသားေတြနဲ႔ ကာလသား လြန္ေတြကေတာ့ ကိုထား၀ယ္ ႐ံုေရွ႕ကေၾကာ္ျငာကိုဖတ္ၿပီး ဒီညေနအတြက္ အားခဲ ထားၾကတာေပါ့၊ ဒါ မ်ဳိးကရွားတယ္ေလ၊ ညေန ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ကိုထား၀ယ္ဗြီဒီယို႐ံုက လူေခၚတဲ့သီခ်င္းေတြ စတိတ္႐ႈိး ေတြ စျပေနပါၿပီ။ အမွန္အကန္ၾကည့္မယ့္ ပရိတ္သတ္ႀကီးလဲ တဖြဲဖြဲ ေရာက္လာ ၾကပါၿပီ။ ကာလသားေတြလဲ တေယာက္မ်က္ႏွာ တေယာက္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးစိစိနဲ႔ေပါ့ဗ်ာ။ ကာလသားလြန္ႀကီးေတြကေတာ့ မ်က္ႏွာပိုး သတ္ၿပီး ဘုရားေလာင္းဇာတ္ထုတ္ လာၾကည့္ တဲ့ဂိုက္မ်ဳိး ဖမ္းထားၾကတာေပါ့။ ကိုထား၀ယ္တို႕လင္မယား လဲ ဒီည ႐ံုလူျပည့္ေတာ့ ေပ်ာ္ေနတာေပါ့ဗ်ာ။

အခ်ိန္ေရာက္တယ္ဆိုရင္ပဲ ပရိတ္သတ္ေတြေစာင့္စားေနၾကတဲ့ ဇာတ္ကားက စတင္ျပသၿပီေပါ့။ ျပခါစဆို ေတာ့ ပရိတ္သတ္ႀကီးက သူတို႕ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ အခန္းကို သည္းခံေစာင့္စားၿပီး ၿငိမ္ၿပီး ၾကည့္ေနၾက ပါေသးတယ္။ တေအာင့္ေလာက္ၾကာေတာ့ ႐ံုထဲက ပြစိပြစိနဲ႔ အသံေတြ ထြက္လာပါတယ္။ ပြစိပြစိ အသံေတြ ၾကားထဲကပဲ အသံတသံဆူၿပီးထြက္ လာပါတယ္။

“ေဟ့ေကာင္ ထား၀ယ္ မင္းေရးထားတဲ့ဇာတ္ကား မလာေသးဘူးလား”
ကိုထား၀ယ္ ျပန္ေျပာလိုက္တဲ့ အသံကိုလဲ ၾကားလိုက္ပါတယ္။
“ဒီကားပဲေလ”
“ဟား” ... “ေဟး”... “ဘာလဲကြ”... “ဘယ္လိုလုပ္တာတုန္း”...
“မင္းေရးထားေတာ့ ဟိုကားဆို.. မလာေသးပါလားကြ”
“ေစာင့္ေနတာၾကာၿပီ”
႐ံုထဲမွာ စတင္ၿပီး ပြက္ထလာတဲ့ အသံေတြပါ။
“ေဟ့ေကာင္ ထား၀ယ္ ပိုက္ဆံျပန္ေပး”
“ထား၀ယ္ လူလိမ္ မင္းေရးထားတဲ့ ကားျပေတာ့”
“မင္းေၾကာ္ျငာထားတဲ့ကား ျပေတာ့ေလကြာ”
“ငါတို႕အခု မင္းျပေနတဲ့ကား ၾကည့္ဖို႔မဟုတ္ဘူးကြ”
“၀ုန္း” “ဖုန္း”
“ခဲနဲ႔ထုကြာ ၾကာတယ္”
႐ံုထဲမွာေတာ့ ညံကုန္ပါၿပီ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ဗီြဒီယိုအမွန္အကန္ အားေပးသူတေယာက္ျဖစ္တဲ့ ရပ္ကြက္ထဲက ဦးေအာင္ျပာက ကိုထား၀ယ္ကို လက္ဆြဲၿပီး ႐ံုအျပင္ကို ထုတ္လာပါတယ္။ ပိုက္ဆံထဲ့ထားတဲ့ လြယ္အိတ္ကိုစလြယ္သိုင္းလို႔ ပုဆိုးကို လက္တဖက္က ဆြဲၿပီး မ်က္စိ ကလယ္ကလယ္နဲ႔ လိုက္ပါလာတယ္။ ႐ံုေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ဦးေအာင္ျပာက ေရးထားတဲ့ေၾကာ္ျငာကို လက္ညိႇဳးထုိးျပၿပီး
“မင္းျပတဲ့ကားနဲ႔ မင္းေရးထားတဲ့ကားကိုလဲ ေသခ်ာၾကည့္အံုး”
“ဟုတ္တယ္ေလ က်ေနာ္ေၾကာ္ျငာထားတဲ့ကားက ဒီကားပဲဟာ”
“ဒါဆို ေၾကာ္ျငာေရးတာ မင္းပဲလား”
“က်ေနာ္ မိတ္ေဆြ တေယာက္ကို အကူအညီေတာင္ၿပီး ေရးခုိင္းတာ ..... က်ေနာ္ကိုယ္တို္င္လဲ ေဘးကၾကည့္ေနတာပဲ”
“မင္းအခုျပတဲ့ကားက မင္းသားေဒြးရဲ႕ အျပာေရာင္ ပုံတိုပတ္စမ်ား ကြ”
“က်ေနာ္ ျပတာလဲ ဒီကားပဲေလ”
“မင္းကေတာ့ လုပ္လိုက္ျပန္ၿပီကြာ” ...
ဟုေျပာၿပီး ဦးေအာင္ျပာ စကားဆက္မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘဲ ထြက္သြား ပါေလေတာ့သည္။ ဒီလိုနဲ႔ ဗြီဒီယို႐ံု ထဲကလူေတြ တေယာက္ၿပီးတေယာက္ ထြက္သြားကုန္ပါေတာ့တယ္။ ကိုထား၀ယ္ကို အမႈန္႔ႀကိတ္ပစ္မယ္ ဆိုတဲ့ အၾကည့္ေတြနဲ႔ၾကည့္လိုက၊္ ေၾကာ္ျငာသင္ပုန္းကို ၾကည့္လိုက္နဲ႔ ပြစိပြစိလုပ္ၿပီး ျပန္သြားကုန္ၾကတယ္ ေပါ့။

“ေဟ့ေကာင္ ထား၀ယ္ ေနာက္ေန႔ အလကားလာၾကည့္မယ္ေနာ္....ဟြန္း...မင္းေတာ႕လုပ္ထားအံုး ေပါ့ကြာ” ဟု ေဟာက္သြားတာကိုလဲ ခံလိုက္ရေသးတယ္။

ကိုထား၀ယ္ ကေတာ့ ငါ ဘာမ်ား အမွားလုပ္မိပါသလဲ ဆိုတဲ့ပံုမ်ဳိးနဲ႔ ဘုမသိဘမသိ က်န္ခဲ့ေပါ့၊ ဗြီဒီယို ႐ုံဘက္က ဆူညံသံေတြၾကားလို႔ စိုးရိမ္စိတ္နဲ႔ အဲဒီဘက္ကို လမ္းေလွ်ာက္သြားၾကည့္ေတာ့မွ နားလည္ ေတာ့တယ္။ ျဖစ္ပံုက သူ ဒီညေန ျပမယ့္ ဗြီဒီယိုကားက မင္းသားေဒြးရဲ႕ `အျပာေရာင္ပံုတိုပတ္စမ်ား´။ သူ ေၾကာ္ျငာေရးခါနီးမွာ လမ္းႀကံဳလို႕ အေကာင္းဆံုး အကူအညီေပးသြားသူ သူ႔မိတ္ေဆြႀကီး ေရးေပးခဲ့တာက ...

“အျပာေရာင္ပိုးဆိုး ပက္စက္ မ်ား” တဲ့
ဒီညေတာ့ ...။
“ထား၀ယ္ နင္ေတာ့ေနာ္ နင္ေတာ့ေနာ္ ဟြန္း”
ဆိုတဲ့ ကိုထား၀ယ္ရဲ႕ မေဟသီအသံကို ၾကားရေတာ့မွာေပါ့ဗ်ာ ......။ ။

0 comments: